TR 2024
KÖŞE YAZISI Haber Girişi : 03 Temmuz 2020 16:04

Lakaplarımız Aile İsimlerimiz

KONUK MOBİLYA 21.02.2024

O zamanlar da ki bayramlar şimdiki gibi tatil olsada tatil ve deniz olarak hatırlanmaz gurbette isen memlekete ana baba nın ellerini öpmeye , damat isen eşin talimatı neticesinde kayınvalidenin Çerkeş’e has böreğini ve baklavasına yemeğe gelinirdi..

Tabi Sabahki Bayram namazı, Ailece bayramlaşma bir arada yapılar kahvaltı, yakınları yapılan kısa ziyaret den sonra dışarı çıkılır, mevsim kışsa kapalı mekanlarda toplanılırdı.

Bayramının ilk günü öğleden sonra, Memurlar Kulübünde Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürü Hüseyin Doğan, Teyze oğlu Albay Mustafa Öğüt ile kapısının karşısındaki masaya oturmuşuz. Kulübe gelenlerin kapıyı açar açmaz ilk gördükleri biz oluyorduk. Pek tabii olarak “Hoş geldin, Bayramınız mübarek olsun” kah sözlü kah işaret dili ile bayramlaşıyorduk. kendi aramız da. “ya.. bu falanca ların damadı filanca değil mi” diye sohbette devam ederken kendiliğinden masadaki yazboz kağıdına farkında olmadan epeyce bir lakap yazmışız. Sonrada etrafımızdaki masalara göz gezdirdik “falanca ların oğlu, filancaların damadı derken liste kendiliğinden oluştu.

Bu arada evde ki sohbetlerde rahmetli annemin anlatımlarından çarşıda pazarda sohbete konu olan ailelerin lakaplarını tespit etmeğe başladık, Tabii isimleri o anda hatırlayamadığımız, aklımıza gelmeyen lakaplar oldu, unuttuğumuz ailelerde olmuş. ve o zaman çalışmalarını yürüttüğüm “Çerkeş” kitapçığında yayınladım. Yapılan tebriklerin yanında unutulanların yakınlarından sitem edenler de oldu

Önümüz Kurban Bayramı, Kaç aydır çoluk çocuk “ Evde kal” ıyoruz. Kimilerimiz her ne kadar malum virüs olsa da normalleş ildiği düşünülerek tatil yörelerinde yazlıklarında, sahillerde tatil beldelerin geçirecek. Sonuç olarakta Büyüklerinin yanında Kayın validesinin baklava ve böreğini mahzun ve boynu bükük bırakacak.

Yukarda bahsettiğim o “falancagiller” varya bir kerede burada tekrar yazmak istedim. Artık günümüzde bilhassa da genç nesil tarafından bilinmiyor. Büyüklerinde sohbetlerinin dışında kalıyor pek hatırlanmıyor.

Eski nüfus ve tapu kayıtlarında yer alıyor lakaplar ,aile isimleri. Mesela bizin kayıtlarımızda Katırcıoğlu,, Katırcı ömer gil, daha sonraları da Ömür ustagil olarak geçiyor.

Haa bu arada konumuzun dışında ama önceki yazılarımıza konu olan “Kara tren” in Karabük-Ankara arasında hizmete sokulacağı müjdesini, sözde kalmayacağı ümidi ile aldık. “ Kara treni” bekliyoruz. Sağ olsun Belediye Başkanımız İstasyon Caddesini ve çevre sokakların üst yapısını güncelledi. Mahalleli olarak hizmeti geçenlere teşekkür ediyoruz. Her şey gönlünüzce olsun . Eğer sizlerde unutulanlar arasındaysanız kusura bakmayın.

Hoşcakalın, Sağlıcakla kalın.

POLAT KARDEŞLER HAYVANCILIK 05.04.2024

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.